HOME ask DASH FOLLOW

August 1, 2011

Ramadhan !

Bismillahirahmanirrahim , :]
Bulan puasa , kene mulakan dengan bismillah...
Hari ini adalah 1 ramadhan , waa! 29 hari jelagi !
The story begins :
1. Sahur 
Macam biasa , puasa kenelah sahur , gila ke ko tak nak sahur ? Waktu sahur dengan muka yang monyok gila memakan nasi ! :( ! Pepagi da makan nasi --" ! Pastu , ape agi , sambung-mambung tidurlah ! 
2. setat puasa da !
Bangun tidur dengan muka yang amat menyeramkan , rambut serabai . Bermulalah puasa . hekhek! Mandimanda , best nya sejuk ! Tapi , takleh mandi lelama . Shit! Kat dalam tu dah sejuk ada pantang larang pulak --" . Saborjele .! :) 
3. Sekolah !
Pastu , pegi sekolah ! hekhek! Pagi tadi geng aku semua tak puasa . hukhuk! Teruknya! Haha , dorang tak puasa bab ada masalah wanita ! hikhik! Pastu , waktu Math , cikgu usop ngah khusyuk ajar tetibe ada mangkuk jamban tingkatgila , pegi baling ,mercun . HOI TAK BELAJAR KE /? Cikgu usop suruh telinga dan buncit gi jadi spy . Tapi diorang tu tak boleh diharap ! beeelaaa ! Wekk:P Pastu , aku gi solat with my other friend :)! Amal Maisarah .! and Fathimah ! Pastu dah solat gedebakgedebuk , masuk kelas :)! Pastu , cite-cite ! belajar sana sini . Perhimpunan. Before masuk barisan , aku ushar hantu biru dulu ^^ ! Stop nonsense* ! Pastu duduk , dgr cikgu cakap nyanyi ape semua . Borink ! boo! Pastu , nyanyi lagu merdeka , okk ! not to bad . SEMANGAT KEMERDEKAAN :) ! Biaseleh , well u know me ! XD . Pastu , dah abih perhimpunan ape semua kejadah tu . Kitorang un  balik . Aku suruh elma tunggu jap sementara aku tunggu bapak aku ! Pastu elma ushar my hantu biru . Dia kata Wey kak mariam tengok ko ah , straight to the point. Time tu aku da , WHAT ? Tapi aku buat donno , batrisyia en HAPPY GO LUCKY ! Pastu bapak aku pun sampai , dia gi pasar malam perghh sumpa lama . Pastu balik . HOORRAY !XD
4. Berbuka time :)
Pulawehh , masa yg ditunggu-tunggu :) !  ILYSM ! Masa berbuka , aku ngan hati yg riang bukan RIAK . Makan dan minum , sebelum tuh baca doa dulu ^^ . Pastu dah siap makan solat ape semua , chaw naik atas buat kerja GEO ! :) !
Okk , so , korang semua selamat berpuasa , 
Semoga korang boleh tahan yer , :)
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN ALMUBARAK !
Ikhlas dari:
-BATRISYIA ROSLI-


No comments: