HOME ask DASH FOLLOW

December 10, 2011

Kabin 23


Ayumi , 14


Rumah Ayumi

Pn. Itsuki : Makan malam dah siap!
Rin : Arghh ! Itu aku punya !
Ayumi : Hah ! Aku tak akan kasi.
Pn. Itsuki : Urghh,jangan bergaduh !

Gedebukk !

Ayumi : Isk,Isk,Isk T^T
Rin :Padan muka kau ! Lain kali jangan menggedik nak ambil barang aku.
Pn. Itsuki : Apa masalah ni ! Kan dah nangis !
Rin : Budak kecik macam yumi ni memang kuat nangis.
Pn. Itsuki : Dah ! Jangan menangis lagi. Mari kita makan kat bawah.

Ruang makan

Rin : Erk, ibu. Ayah mana? Dia tak 'join' kita makan ke?
Pn. Itsuki : Ayah kamu belum balik lagi. Mungkin dia lewat sikit. Dia suruh kita makan dulu.
Rin : Oh , jadi Rin makan dulu ye !

Puan Itsuki tersenyum lebar apabila melihat telatah anaknya, Rin. Dan senyuman yang terukir di bibir Puan Itsuki bertukar menjadi kesedihan. Raut wajah Pn. Itsuki membuatkan anaknya pelik lalu bertanya,

Rin : Ibu,kenapa nampak sedih je ?
Pn. Itsuki : Erk, mana adalah ! Mungkin ibu kepenatan. Hari ni banyak sangat kerja.

Setelah selesai makan,Rin dan Ayumi terus naik ke atas. Ketukan pintu yang kuat menyebabkan mereka terjaga. Pn. Itsuki yang membuka pintu, alangkah terkejutnya apabila dia melihat suaminya berada dalam keadaan mabuk.

En. Hatake : Kau ni ! Apahal lembab sangat bukak pintu ! BODOH !
Pn. Itsuki : Kau yang balik lewat sangat ! Kenapa ?!
En. Hatake : Kau diamlah pompuan ! (menampar Pn. Itsuki)

Ayumi terus bangun dengan niat hendak membantu ibunya. Tetapi di halang oleh Rin .

Ayumi : Kenapa kau nak halang aku !
Rin : Lebih baik kau tidur je, kalau kita lawan,silap-silap ibu yang kene bunuh !

Ayumi terduduk , dan menangis. Rin hanya mampu menahan diri daripada menyerang ayahnya. Hampir setiap hari ,ibu dan ayahnya bergaduh. Kadangkala,ayahnya akan mmukul ibunya hingga separuh mati.

8.00 am , ruang makan

Rin dan Ayumi terkejut apabila melihat muka ibunya yang penuh dengan lebam. 

Ayumi : Ibu ! Kenapa dengan muka ibu? Mesti sebab lelaki tu kan? Yumi dah agak,kalau ibu tak kahwin dengan lelaki sial tu. Semua ni tak akan terjadi !
Pn Itsuki : Yumi ! Jangan banyak cakap,nanti terlambat pergi sekolah.
Ayumi : Ibu kene tinggalkan lelaki tu !
Pn.Itsuki : Yumi ! 
En. Hatake : APAHAL BISING-BISING NI ! AKU NAK TIDU PUN TAK SENANG !
Ayumi : Kau tidur kat tempat lain lagi baguslah orang tua !

Puan Itsuki menampar Ayumi. Muka En. Hatake nampak marah.

En. Hatake : Kau kene hormat aku sikit lah budak !
Ayumi : Aku takkan hormat kau sampai aku mati !

Encik Hatake mengangkat tangannya dengan tujuan hendak menumbuk Ayumi , tapi di tahan oleh Pn. Itsuki.

Pn Itsuki : Tolong jangan pukul anak saya.
En. Hatake : Boleh ! Esok,aku akan hantar anak kau pergi sekolah budak jahat ! 
Ayumi : Tapi..
En. Hatake : Shhh,tak ada tapi-tapi. Kalau kau nak tengok ibu kau ni hidup. Jangan bantah !

Rin dan Ayumi memeluk ibu mereka dengan erat.

Sekolah baru ayumi

Ayumi : Erghh, hidup aku memang ta pernah sempurna .(berkata di dalam hati)
Pn. Itsuki : Ayumi,nanti ibu akan selalu melawat kamu.

Ayumi hendak memeluk ibunya tapi dihalang oleh En. Hatake.

Ayumi : Apa masalah kau !
En. Hatake : Pergi masuk !!
Ayumi : Tapi.
En. Hatake : MASUK !!
Rin : Ayah , bagilah Yumi peluk ibu dulu.
En. Hatake : Kau pun nak masuk sini ke?!
Rin : Tak nak.
En. Hatake : Kalau tak nak,kau jangan bising ! Bodoh !

Hanya tinggal Ayumi di sini keseorangan ..

>>TO BE CONTINUED<<

2 comments:

thealienoidz said...

fak lu! law aku, aku bunuh je T^T

Batrisyia Rosli said...

Haha, tu lah T^T