HOME ask DASH FOLLOW

November 9, 2011

shadows will be lost in the light

Hello chingu(s)
Tajuk agak meraban sikit ya.. :)
Tak apa kan/? hikhikhik :D Sebenarnya esya nak kongsi something kat korang.. Esya bukak facebook tadi,sebab boring.. Tetiba tejumpa satu cerita tentang gadis yang direjek.. Nak kongsi lah ni:) Kongsi secara rawak kayy? Nama perempuan tu Maria, dia taklah secantik mana..Dia minat gila kat sorang lelaki ni (nama dia, pencerita tak tulis ":D) Satu hari tu, rahsia dia dibongkar oleh rakan karibnya sendiri,lelaki tu tahu segalanya.. Lelaki tu layan je Maria,satu hari tu,lelaki tu dah beritahu yang dia langsung tak ada hati dekat Maria.. Maria rasa diri dia syoksendiri.. Dan dia malu sangat nak face to face ngan laki tu.. Tapi dia seorang yang tabah,dia hanya berlakon seperti dia telah menerima kenyataan.. Padahal, dalam hati dia bagai di hiris dengan pedang samurai.. Setiap berjumpa lelaki yang dia suka tu,dia rasakan yang itu adalah satu penghinaan.. Kawan-kawannya tak pernah faham tentangnya.. Mereka selalu menyalahkannya .. Setiap hari maria menangis.. Pada suatu hari, maria ternampak lelaki itu bersama kekasihnya.. Mereka sangat bahagia,Maria melihat dengan perasaan yang sedih bercampur sebak.. Maria selalu termenung di tingkap,ibunya risau akan dirinya.. Ayah maria telah membuat keputusan supaya Maria akan berpindah ke luar negara.. Maria bersetuju,kerana dia tahu itulah jalan yang terbaik.. Hari untuk dia berpisah dengan kawan-kawannya telah tiba.. Mereka sedih dengan kepergian Maria,mereka menangis dan terus menangis.. Sebelum dia pergi,dia sempat menyuruh kawannya memberi coklat untuk lelaki yang dia minat tu.Tetapi kawannya terlupa memberinya dan adiknya telah makan kesemuanya.. Dan beberapa hari kemudian, lelaki tu bertanya kawannya dimana maria.. Dengan ringkas dia menjawap 'dah pindah overseas'.. Lelaki itu terkejut,dan dia sangka kawan maria hanya bergurau..Beberapa tahun kemudian, maria kembali ke sekolahnya.. Dengan penampilan yang sungguh cantik dan juga perangai yang sangat teruk. Pada suatu hari, lelaki itu terserempak dengan maria.. Dan lelaki itu senyum kepadanya,tetapi maria hanya membalas dengan jelingan dan bertanya 'you know me?' Dan lelaki itu menjawap , 'takkan sebab aku rejek kau,kau dah tak kenal aku'. Maria tergelak dan dia bertanya semula ' sory eh, aku dah lupa semua yang ada kat sekolah ni, kau pun aku tak tau beruk mana' . Lelaki itu, memang menyesal kerana rejek maria.. satu hari, lelaki tu nak couple ngan maria.. Maria nangis dan berkata 'sebab kau aku jadi macam ni,pastu,sekarang kau nak aku balik? terseksa tau hidup aku tengok kau. Kau bahagia tapi aku terseksa.! Kau memang tak pernah pikir ke ha? BODOH punya lelaki !' Lelaki itu menjawap 'aku tak boleh terima kau sebab aku dah ada awek kau tahu? Takkan aku nak putus ngan dia sebab kau.. Dia cukup sempurna untuk aku. Perempuan yang paling baik dalam hidup aku ialah dia ! Dia tak gatal macam kau . Kau terlalu syok sendiri, sampai aku rimas.kau tahu?'. Maria terus menagis dan berkata 'Kalau kau sayang dia pergilah kejar dia,kau nak apa dengan aku?' Lelaki itu menjawap 'Dia hanya sempurna waktu dulu, bila aku nampak dia dengan orang lain. Aku rasa terseksa'. Maria menjawap 'Okay, aku takkan terima kau sampai aku mati pun .! AKUJANJI !'. Lelaki itu sungguh menyesal dan menjerit 'ILOVEYOU' kepada maria.. Maria pergi , dan hilang.. Lelaki itu tak pernah jumpa maria dannnnn ! THE END :)

p/s: GREAT ! :)

No comments: